Hlavní stránka
Publicistika
comicsDB
Galerie
Auditorium

PŘIHLÁŠENÝ: -----
Toto auditorium je určené comicsářům, nechť se baví o čem chtějí. Jinými slovy, témata debat nemusí být nutně pouze comicsová. Text můžete formátovat html tagy, ale čiňte tak obezřetně, nicméně odřádkovávat stačí jen Entrem (BR se ignoruje). Pro vkládání vlastních příspěvku musíte být zalogovaní, tím se snad zbavíme první vlny primitivu.

Novější 32/132 Starší

Zack [17:10:30 21.04.2005]
Nadyzajn: a) jeikob se prihlasil k levicactvi b) jeikob se nevybirave obul do tech bohatsich. Plus minus vychazi, co sem napsal... Stejne tak mi vychazi, ze si absolutne nepobral, o cem a proc jsme se bavili a pridal se do diskuze, aniz by sis precet jeji zacatek. Jinak bys pochopil, ze fakt nemluvim o tobe, ale o jeikobovi a ze netvrdim, ze si neco rek, ale vysvetluju, proc nemuzu souhlasit s jeikobem (viz "a to je presne to, proti cemu jsem startoval").
Rozdil mezi nami asi bude v tom, ze ja si nemyslim, ze se k socialni empatii da nekdo nutit nasilim (levicaci by moooooc radi), ze k tomu musi spolecnost dojit vychovou ci tim zminovanym vzdelavanim. (a jo, vim, ze si to nerek, ale postavil ses na stranu levicaku, tak si to vyzer :)

jeikob:
1) primlouvam se za aspon zakladni dodrzovani pravidel o vetne stavbe.
2) zeptam se takhle: Delal jsi v nejake megakorporaci s mladymi neslusnymi komunistickymi managery?
3) smrtelna nemoc je pech (se vsi vaznosti). Nepreju to nikomu (nikomu!). Nicmene ty penize se musi nekde vzit a tvuj pocit, ze bys ty penize proste mel bez kecu dostat, jinak je neco spatnyho se spolecnosti, mi proste nejde do hlavy...
4) velke firmy maji sve nadace a vlastni charitativni plany... mozna by ses divil, kolik penez rocne "splachnou" do takovyhle akci... Predstava, ze prispejou nekomu jen tak na operaci, je trochu naivni... promin.
5) bavili jsme se o mladych managerech ve velkych korporacich... pokud odbehnes k ultrakomunistickym zumpam, jako sou karvinske doly, tak odbyhas uplne jinam. Navic jsem o tomhle mluvil... je pochopitelny, ze v komunistickych podnicich zustali komunisti.

mára [17:05:33 21.04.2005]
jeikob: "lidi napric politickym spektrem..." je hezka fraze. A tys predtim myslel, ze komiksy ctou jen "lidi v opozici" jako jsi ty? :)

Mick [16:21:00 21.04.2005]
Alespon po teckach mezeru a velka pismena na zacatku vety... takhle se to neda cist...

jeikob [14:31:25 21.04.2005]
to zack:uznávám že obcas neco placnu neuvážene.nemel jsem zobecnovat to uznávám.ale když už jsme u tech životních zkušenostech.od 15 sem každý leto nekde makal dokonce na stavbe panelaku.od 18 taky a dokonce pul roku ve firme na kterou nadávám.s kamarádem sem mel tri roky skateshop,delal jsem kulisaka v divadle.a mimochodem neberto jako že si stežuju.ale když mi reknou máte smrtelnou nemoc ,jde to lečit ale stojí to tolik a tolik ale to vám nemužeme dát.tak že ti nezbejvá než jednat z uředníkama,doprošovat se u ruznejch firem o sponzorský dary.reknu ti treba jak jsem byl s redakcí klekanice na sjezdu nebudu řikat manažeru,ale ,namestku,reditelu ,uredníku okresních pojištoven a vyžebrat at aspon neco daj.venku stalo nespočet drahejch aut mimochodem,sedim ve foaye a prijde ke mne asi 30lety mladý muž ve znackovem obleku a ironicky mi riká .vždyt jste v pohode neumírate.at další když jsem videl nadační vypis penez co mi prišli na konto.ani jedna častka od nejaký vetší ci cizí firmy.samý menší častky od obyčejnejch lidí.jediná lufthansa mi nechala lítat zadarmo
pak jak tvrdíš že nemaj komunistickou minulost.no prijde že snad ani jednou ses treba nekouknul na televuzi na zpravy.komerční banka,h-system .ruzný konkursy,ostravsko karvinský doly a další a další.všude jsou ve vedení vetšinou lidi ve stredním veku ,kterou ty minulost maj.tak že reknu ti to takhle nemám rad zbohatlíky a arogantní yapíky.ale proti lidem který si na svuj majetek poctive vydelaj a vetšine mladých lidí co musí pracovat ve firme také ne.no že chci aby tahle planeta nešla do kelu .neznamená že chci bydlet na šumave.no mám pocit že nnekterý lidi se nikdy nedohodnou a neshodnou.u nás to asi tak bude.každej máme svojí pravdu.já se už k tomu tematu nebudu vracet.aspon je videt že komiksy ctou lidi napříč politickým spektrem)

Nadyzajn [14:27:43 21.04.2005]
Ad: ... proste mi "kriminalizace" tech bohatsich prijde zcestna levicacka propaganda :)
Presne v tom je ten rozdil vnimani levice. Asi komunismus v tobe zanechal ten pocit, ze nekdo obvinuje "ty bohatsi". Ja ji spis vnimam jako protivahu, jejiz cil by mel byt v obhajobe tech druhejch (ne linejch, ale potrebnejch). O nejaky kriminalizaci se vubec nebavim.
A to,ze ti dole jsou slusni a ti nahore svine si z mych prispevku vycetl kde ? Ja si jenom myslim (a to sem to jeste takhle naplno ani anenapsal), ze bejt pravicak nikoho neopravnuje k socialni otupelosti (nenapadl mne vhodnejsi vyraz,Micka by to asi rekla lip:)). A pozor. V zadnym pripade tim nenaznacuju, ze ty konkretne jsi socialne otupelej...
Jak rikam, nejsem sociolog, politolog, filosof nebo neco takovyho. Pisu jak citim.

Zack [13:58:00 21.04.2005]
Mick: v pohode, jako u vsech studentu, i u tebe se to obrousi do prijatelne formy i pro neakademickou verejnosti (ani to nize neni nejak strasny :)

Mick [11:06:40 21.04.2005]
Nj... se toho filosofickyho balastu pomalu ale jiste snazim zbavovat.... :-) Co neni "selsekj rozum" musi pryc :-)

Zack [11:02:08 21.04.2005]
(cist to nemusite, jen sem si to tak jako zrekapituloval :)

Zack [11:01:50 21.04.2005]
Mick: musim priznat, ze pote, co sem si ten elaborat precetl, preslo me i nasrani z toho, jak je to zas dlouhy :) Tentokrat sklanim hlavu a souhlasne pofrkavam...kdyz to ocistim od toho filosofickyho balastu, kterym vzdycky kazdy "cerstvy" student krmi okoli, tak si to napsal dobre (misty nesouhlasim, ale to neni podstatny :)

Demnog: ja take netvrdim, ze si neco rekl. Jen jsem zrekapitoval, ze ty lidi neznas, tak jak si muzes proboha dovolit je soudit? Ja myslel "slusny" v obecnem slova smyslu... a slusny clovek je slusny vzdycky... ne jen, kdyz jde o zaplaceni faktury... a mozna proto, ze se mezi takovymi lidmi dost pohybuju, tak muzu rict, ze vetsina z nich je slusna. Za posledni dva roky mi fakturu pozde zaplatila jen jedna firma a to byl navic moje chyba, protoze jsem jim dal spatny cislo uctu. Myslim si tedy, ze s tou slusnosti podnikatelu neni tak hrozny, jak se mezi lidma (kteri do toho vidi asi jako ja do vesmirneho vyzkumu) traduje. A mozna mam jen kliku na lidi... (coz zas ale vylucuje fakt, kolik zmrdu denne potkam :) BTW to ze je nekdo zralok, jeste neznamena, ze bude nutne "neslusny" ... asertivita taky neni schopnost byt hajzl :)

Nadyzajn: samozrejme nikdy se nemuzes vytrhnout ze spolecnosti, ktera te vychovala... stejne tak se konzumu proste nevyhnes. Ale to, jestli po praci vyvalis vanu pred televizi nebo vyrazis za prateli do hospody, je jen a jen na tobe... Rozdil mezi temi na hore a temi dole se zvetsuje... a je to logicky, vyplivajici z kapitalismu, nicmene se to neda postavit tak, ze ti dole jsou slusni a ti nahore samy svine (a to je presne to, proti cemu jsem startoval) ... proste mi "kriminalizace" tech bohatsich prijde zcestna levicacka propaganda :)

jeikob: zasadni problem s tebou je to, ze mluvis o necem, aniz bys to znal. Ja te chapu... mel se podobny zvasty jako ty "nikdy bych nedelal v bance [nasleduji tri pokrizovani]" ... za par let sem v jedny spokojenej. Ono to neni o tom, ze musim... kriste, nemusim, muzu klidne jit delat barmana nebo nosice cihel, kdyz me to bude uspokojovat vic. Ani nemusim nic prijimat, klidne si chodim do prace v jeanach a vsem je to u zadku, protoze odvedu praci, za kterou jsem placeny. Jo, pro spoustu lidi prace v takovych monstrech musi byt stresujici... vsechno je hodne vyrychleny, vsechno musi byt asap... mne dynamika nevadi, naopak... chcipnul bych na typickem komunistickem pracovisti, kde se z 8 hodin 7 krafe nad kafem, co bylo vcera v SuperStar... Takze opravdu, neni to o "musi to prijmout" ... muzes to prijmout nebo dokonce ti to muze vyhovovat. To ze ty bys nejradsi delal spravce lesa na Sumave je tvoje volba, jdi za ni, ale nestav ostatni do role tech chudaku, co uvizli v soukoli komerce :)

Vetsina soucasnych manazeru jsou lidi zhruba tak stejne stary, jako jsme my dva... Takze by me zajimalo, jak mohli byt komunisti, kdyz meli v ty dobe sotva obcanku :) Ale ok, delam v Americky spolenosti, v postkomunistickych pruserhausech to bude asi jiny... do tech nevidim, nehadam se.

Ad uver... sorry, ale taky vazne kecas hovadiny. Pravdu ma phobia... v dobe po revoluci se davali uvery i treba jen na realizacni plan. Fakt sorry, nevim, jake osobni zkusenosti s tim mas, ja diky otci docela velky... Ona je taky pravda to, ze vetsina lidi pak nebyla schopna ty uvery platit a tak koncili ty jejich podnikani velmi spatne...

Ad prizivnik... to si ujasni sam (ja si to nemyslim, to bych to rekl na plno :) ... jen mi prijde, ze plives na lidi, kteri ti chca nechca prispivaji na tvou existenci. Nikdo po tobe nechce, aby ses plazil... stejne tak ale je vrchol spatneho vychovani na takove lidi nadavat. Je uplne jedno, jak je ten duchod vysoky... tak nechutna spolecnost, kterou tak opovrhujes, ti na ni prispiva (spolu se spoustou dalsich lidi, kterymi neopovrhujes, protoze nemaji tolik penez jako ti nenavideni manageri a podnikatele). Asi by ses mozna moh zamyslet, nez neco placnes...

Odbory? Delnicka magie? :))) to jo, vrchol slusnosti :)

Zasadu mame spolecnou... taky se snazim nedelat ostatnim, co nemam rad sam... treba ostanim nenadavam do zlodeju, aniz bych si byl fakt jistej, ze kradou...

Omlouvat se nemusis... diskuze, ktera me bavi a neprerostla v puste urazeni (i kdyz to k tomu inklinovalo) ... k tomu auditko je

mára [19:06:26 20.04.2005]
winnie: co ja vim, tak na tom dela Tankie, ne?

Mick [18:46:18 20.04.2005]
lol... Horakova taky bohuzel neni smyslena...

othelo [17:42:23 20.04.2005]
Mick: "Odpoved lezi ve vzdelani" 100% souhlas...je až k nevíře, jak moc mi mluvíš v té své úvaze z duše...8)...

winnossa [16:46:12 20.04.2005]
no tedaaa .... pekne se tu "sere" na neverending. :((

mára [16:12:36 20.04.2005]
...s kym si ma clovek popovidat, kdyz ne se svejma...

jeikob [16:08:39 20.04.2005]
no bohužel to neni smyšlená osoba :(a tech lidí by méohl bejt vypis donekonečna.tak aspon že každej tu muže napsat a říct co chce

Mick [16:03:56 20.04.2005]
No jo...ona taky byla nejaka Horakova....

jeikob [15:56:07 20.04.2005]
to mick:to byl žert:)nevim jestli si videl serial podle neffa .tak karel petzold byl buřič ktrej heftoval delníky .a za lepení socialne demokratickejch letaku šel pak bručet 8 let na tvrdo:)

Mick [15:46:24 20.04.2005]
2 jeikob: Odsad se muzes vyloucit tak jedine sam. Jinak pokud sis vsimnul, tak Zack cenzure nefandi...

jeikob [15:26:51 20.04.2005]
phobia:jo dostal si mne:)už se tem klukum ušatejm manažerskejm vysmívat nebudu.kaju se

phobia [14:59:03 20.04.2005]
jeikob: .. ne, že bych chtěl pokračovat v dohadování, jen mne docela pobavilo konstatování, jak nemáš rád používání anglických výrazů v současné manažerské sféře, ale nahradit hrdinu anglickým slovem ti evidentně nevadí .. u těch odsuzovaných manažerů je to opodstatněný, u nás, obyčejných lidí je to klišé .. :) a nevztekej se ..

phobia [14:49:53 20.04.2005]
.. já už se raději jen usmívám :)))

jeikob [14:46:11 20.04.2005]
to mick:už budu zticha.ješte by mne jako buřiče a štváče odtat vyloučily.jako karla petzolda:))schvalne kdo uhodne odkud je tenhle hero.si u mne šplhne

Mick [14:38:33 20.04.2005]
dobry, ale uz jsi to vsechno rikal :-)

jeikob [14:31:08 20.04.2005]
musím se ke spouste vecem znova vyjadrit vse se mi rozleželo v hlave.začnu první vecí a to že sem začal uražet kluky managerský ušatý:)tak že holt amerikanismus a anglismy ve fungovaní
určitejch firem mi je proste nesympetická a nekdy mi prijde smešná,ale zaroven i depresivní.na druhou stranu chapu že spoustu lidí se v tom pohybuje musí a musí to prijmout.a je možný že já budu muset taky.další že tvrdím že spoustu současných manažeru jsou byvalý komunisti.bohužel je to tak .nemám na mysli komunisty pro který komunismus byl ideologie ale cesta ke karieře.a to námestky,reditele,ruzný predsedy svazu mladeže ,tyhle lidi ovldaly vetšinu prumyslu,kultury a tak dále.system fungoval na znamostech a protekci.a tyhle lidi meli po roce 89 lepší startovní pozice informace a známosti.dám priklad za všechny františek janeček
uspešný hudební manager.takže když probíhala privatizace byly ve výhode.další argument že každej ,kdo chtel mohl jít a podnikat a dostal uver.pokud nemel známosti ci velký majetek ,kterej se za bolševika prirozenou cestou ziskat nedal ten uver nedostal.za další spousta lidí chtelo jen dál delat svojí praci a doufali ,že treba soukromej majitel ci firma jejich fabriku ci podnik nekam dotahne pomuže rozvoji.bohužel spoustu ty podniky privedli ke konkursu.pak je další skupina lidí učitelé,sestřičky,hasiči ,vedci .který delaj užitečnou praci a maj žít na socialním okraji.dalši tri hypermarkety protože je poptavka.dám priklad ze čtvrti kde bydlím.bylo tu nekolik pozemku ,který vlastnilo mesto .už dva velký hypermarkety tu jsou.ted jeden navrh byl aby se na pozemku postavil park a druhej nabídka shoping centra.samozrejmne že vyhralo shoping centrum a č spousta občanu včetne mne podepsala petici pro park .
to zack:co mi teda hejblo žlučí .asi nejvíc to prispívaní na muj duchod.a že bohatší prispívaj víc.
dostal jsem z toho pocit že mne označuješ tak trochu za príživníka a že bych se mel plazit pred bohatejma lidma na kolenou že mi umožnujou existenci na tomhle svete.pokud vím na duchod odvadí každý clovek .za další já si tenhle osud nevybral a každej se muže nekdy do takový situace dostat.a mimochodem ten duchod je takovej,že kdyby mi nepomahala rodina tak težce živořim.další vec co že jsem ukrivdenej a nastvanej.no radost z toho nemám.ale je to osud a sem smířenej.mám svuj program,pritelkyni,normalní život,vystudoval jsem vejšku po transplantaci takže se v sebelítosti neutapim.levicovejší nazory bych mel i kdybych nemel tyhle zkušenosti to je dedičný:)ale stve mne když lidi zamenujou levicový myšlení za komunistický.mimochodem kdyby nebylo onoho delnickýho hnutí v 19.století.tak lidi makaj 6 dní v tejdnu 10 hodin .nejsou dovolený ,odbory,ci zakoníky prace.to všechno vybojovala socialní demokracie.která bohužel je ted spíš parodie.tho phobia:ano sem víc emocialní a obcas neco vykřiknu.ale to je oblibená argumentace jedný strany každý kdo kritizuje je označen za hospodskýho pořvavače a má si založit politickou stranu.hodne mi to pripomíná komunisty ty taky nemeli radi ,když nekdo řikal co se jim nelíbí.a k tý angažonavanosti.existuje neco jako obcanská společnost.dám priklad ted chce vlada znova dovolit testovaní zvirat pro kosmetický firmy.nelíbí se mi to tak sem pridal svuj podpis k petici.nebo když je nejaká sbirka ,která mi prijde že má smysl tak tam pošlu peníze.když jsou volby tak jdu volit.nekupuju si zbytečný kramy,jen to co potrebuju .tak že ted nemám treba auto.ale budu li ho potrebovat koupim si ho a budu se snažit ho využívat racionalne.a hlavne se snažim dodržovat zasadu nečin to co nechceš aby ti delali druhý.zakladní obyčejná slušnost.
to mára:omlouvám se že se nediskutuje o komiksových postavičkách a kreslení a že te s tím otravuju.ale snad komiks je umení teda tak má širší rozsah.a chceš li vytvařet príbehy tak se obcas diskutuje o svete.
to všichni:omlouvám se všem ,který jsem urazil .ale vždycky sem byl nazorove s vetšinou v opozici.je to moje povaha

phobia [14:07:15 20.04.2005]
nadyzajn: .. :) no jóóóóóóó, poráááááád ..

Nadyzajn [14:03:13 20.04.2005]
Phobia: ja sem to doslovne i chapal :)

Mick [13:59:02 20.04.2005]
:-)

phobia [13:51:25 20.04.2005]
mick: .. vždyť jo .. taky neříkám, že jsi řekl, že to tvrdím :)

Mick [13:49:48 20.04.2005]
phobi: vzdyt jo...taky nerikam, ze to tvrdis :-)

phobia [13:48:40 20.04.2005]
nadyzajn: .. :) pozdrav nemohu vyřídit .. hlášku "začínám se tady cítit jako doma" jsem myslel doslovně :)) u nás to momentálně není "pouze" o jiskření .. :)) a vooooovovovo tom to je ..

phobia [13:45:38 20.04.2005]
mick: .. já netvrdím, že mi to není vlastní :))

DEmnoG [13:39:13 20.04.2005]
neco malo na odlehceni:)

http://www.piep001.de/PIEP001/Sites/boyscout01.htm
http://www.piep001.de/PIEP001/Sites/boyscout02.htm
http://www.piep001.de/PIEP001/Sites/boyscout03.htm
http://www.piep001.de/PIEP001/Sites/boyscout04.htm
http://www.piep001.de/PIEP001/Sites/boyscout05.htm

Nadyzajn [13:34:46 20.04.2005]
phobia: ano maminou sem myslel tvoji pani Phobiovou :) A s tim starsim rocnikem...to mi doslo ;)

Mick [13:14:26 20.04.2005]
No ja jsem taky "pravicak jak poleno" ale ne ultrapravicak :-) Ono to neni prave o tom pravicak nebo levicak... Ale o tom, co mame spolecne... A to co jsem psal je vlastni vsem soudnym lidem.

phobia [13:06:59 20.04.2005]
mick: .. nejsem více nalevo než zack a více napravo než jeikob .. jsem pravičák jako poleno .. jen vnímám více podnikatelské prostředí - každodenně se v něm pohybuji .. jeikob ne ..

phobia [13:04:47 20.04.2005]
nadyzajn: .. myslíš-li tou "maminou" mojí manželku, OK .. budu ji pozdravovat .. :) já jsem totiž malinko starší ročník .. :)

Nadyzajn [12:59:19 20.04.2005]
Aha tak mick je "nakej sociolog" ... s tim co napsal bych rekl se da skoro beze zbytku souhlasit.
To co rika DEmnoG je podle myho bohuzel skoro krystalicka pravda (pokud se bavime o opravdu velkych podnikatelich). Jde o to, ze jsme lidi a podle toho bysme meli zit, myslet, hodnotit. Nezapominejme, ze kazdej se "dobre nenarodi" (a NEBAVIM se o mne).

Nadyzajn [12:47:00 20.04.2005]
Phobia: :D pozdravuj "maminu"

Nadyzajn [12:46:20 20.04.2005]
Zack: Nikde sem nenapsal, ze mluvim o sobe, ale budiz. I kdyz dneska je podle myho nazoru nemozny nebejt konzument.
Reseni (krom myho "zpatky na stromy") podle myho neexistuje. Problem o kterej se otrel jeikob a to cim dal vice se zvetsujici propast mezi "tema nahore" a "tema dole" je totiz nejenom v nasem state (jehoz funkcnost bych tu pro jistotu vubec neresil). To samy muzes videt i na cely planete (bohatej zapad/sever X chudej jih/vychod). Hele, nevim .. nejsem zadnej sociolog, ale obycejny "kreativec" (heh). Za reseni tohohle problemu je nekdo kurevsky dobre zaplacenej.

DEmnoG [12:42:41 20.04.2005]
to Zack: Co to ma byt? Napsal jsem, ze se snimy potkavam, ne ze je znam. Tak jakypak vysmech? Jinak mas recht, napsal jsem, ze „slusni“ podnikatele a manageri neexistuji. Mozna nejake zanedbatelne procento se da charakterizovat jako „slusni“:). Tak jak to Jeikob napsal, tak me prislo, ze ma ideu takoveho tovarnika z první republiky, kteří jsou v cebeckach. Jak chodi po svy tovarne, usmiva se na sve zamestnance, se soustruznikem hodi rec o jeho detech, zepta se na nemocnou manzelku… :). Pro me je slusny podnikatel = zaplati vcas. Jestli doma trapi pejska je mi srdecne jedno. A co mam zatim zkusenosti, tak tohle je věc, která pusobi majitelum nemale problemy. Mozna by stalo za to, kdybys ty charekterizoval, co to pro tebe znamena slusny manager ci podinkatel? A jestli ti jde o osobní rovinu nebo profesionalni. A abych nezapomel, tak o dvou majitelych (ehmm, nez se do toho opres, ze majitel je i tvuj soused, ktery vlastni jednu popelnici s jednim zamestnancem, tak tohle jsou lidi, kteri jsou vazne bohati) bych si dovolil rici, ze je znam. A jsou to bezohledni zraloci. Bud je pokouses ty nebo oni pokousou tebe:)

Mick [12:41:57 20.04.2005]
Hm. Tak se podivejme co tu kdo rika a co je resenim.

Jeikob: Se desi promeny spolecnosti, ktera jakoby zapominala, ze penize jsou prostredkem smeny a ne cilem snazeni. Divi se, jak bezohledne se tato spolecnost chova nejen ke svemu okoli ale i k sobe samotne. Muzeme dokonce rict, ze si v urcitych ohledech sama pod sebou podrezava vetev.

Zack: Promenu spolecnosti chape, rozumi tomu proc a jak se udala, ale vi, ze spolecnost nezmeni, tedy si alespon jde za svym, aby alespon za sebe mohl prohlasit, ze to k necemu bylo.

Phobia: Stoji nekde mezi temi nazory, rozumi jednomu i druhemum je vic nalevo nez Zack a vic napravo nez jeikob.

Vsichni tri se shoduji na nekterych vecech, na tech podstatnych. Nesouhlasi pak v tom, jak se k tem vecem postavit. Od nekoho tu trefne zaznelo, ze problem je porozumet sam sobe. A to je v zakladu te veci. Kdo nerozumi sam sobe, nemuze ani rozumet spolecenstvi v nemz zije a nechape cim takove spolecenstvi je a jakou v nem on ma roli. Svet se lisi od toho, jak clovek citi, ze by mel byt a tak vznika pocit vymezeni se vuci tomuto svetu, pocit, ze ja do nej jaksi nepatrim. Ze se s timhle "systemem" nemuzu ztotoznit. Protoze tam ale vetsinou to zamysleni konci, clovek se vetsinou pouze zaradi do "alternativniho systemu/nazoroveho proudu", ktery ma sice stejna plus a minus jako ten druhy, ale alespon tomu druhemu vytyka to same, co ja. Nakonec se oba systemy a projevy jejich zastancu redukuji na vicemene ohrane fraze. Postoj ani jedne strany neni spravny. Ani synteza techto nazoru nemuze byt resenim. Je treba porozumet tomu, ze ve stredu techto rozporu je otazka "co to je byt clovekem". Je to uskutecneni vlastni identity? Zname ale vubec svoji identitu, nebo je to jen identita vnimana? A co je ten "clovek"? Kde se vzal, z ceho vychazi, kam jde? Ukazuje se, ze tato identita neni urcena jen mnou, mym rozhodnutim a mou vuli, ale ze se na ni podili mnoho lidi, kteri me predchazeli a po me smrti se na ni budou podilet i ti, kteri budou nasledovat po me. A stejne jako jsem na svete ja, byli na svete i oni, ten svet tu byl pro ne stejne, jako je ted pro me. A to je dulezite zjisteni.... svet tu neni kvuli me, netoci se pro moje poteseni. Ja neporucim vetru ani desti, ale naopak, musim se nejak svetu podridit. Tedy tendence vymacknout ze sveta co se da, abych se mel co nejlip je zavadejici. A muze se ji dopustit jen ten, kdo si v zakladu vubec nerozumi. Tady by se tedy argumentace mohla klonit na jeikobovu stranu. Mit se dobre ale neni sen jednoho nebo dvou. Mit se dobre a prozit pekny zivot by chtel az na psychicky narusene jedince (v medicinskem slova smyslu) kazdy. A prave v prosperujici spolecnosti se to mit dobre siri, kapitalismus umoznil, aby mel kazdy americky delnik pracku a TV narozdil od delnika ruskeho. A timhle se dostavame k otazce druheho. Kapitalismus umoznil to, ze kdyz Zack dre jako kun, aby se mel dobre, prispiva tim take na to, aby se mel dobre druhy. Cim lip se Zack bude mit (a cim vic odvede na danich a soc, zdrav) tim vic bude moci nekdo dostat. Je tu ale riziko pervertovaneho kapitalismu - prave tech manageru a lidi, kteri si nerozumi a kteri se toto snazi obejit. "Ja se dru jak kun, tak proc by z toho mel nekdo druhy neco mit?" A tady uz se dostavame k argumentaci toho, e tu byl nekdo pred nami a bude nekdo po nas, ze svet tu neni jen kvuli nam a ze kdo tohle rika, nerozumi sam sobe.

Odpoved lezi ve vzdelani, ktere nebude jen o tom, ze pred tisici lety pan x vyhral valku s panem y, ale ktere predevsim umozni cloveku poznat sama sebe a na zaklade toho uskutecnit svoji identitu. A to prosim neni fikce ani Cesky sen, to je sice pracna, ale realizovatelna vec. Bud ji porozumime a budoucnost bude zhruba takova, jak ji prezentuje Star Trek. Nebo ne a budoucnost bude takova, jak ji lici treba Mad Max.
Ve svete, kde se postizene deti a lide nezabijeji, ale prijimame je, starame se o ne a bereme za ne odpovednost, v lidskem svete, kde se o vlastni deti starame po dlouha leta a vlastne po cely zivot, tam pravo silnejsiho neplati, tam nejde o prirozeny vyber. Ktery nikdy nebyl odvozen pozorovanim lidi. V lidskem svete jde o starost o zivot. Nejen nas, ale i druhych, vlastne zivot obecne (treba psi jsou dobrym prikladem). Tak. To byla exkurze, muj pohled na vec, s kterym klidne muzete nesouhlasit....

phobia [10:11:27 20.04.2005]
.. začínám se tady opět cítit jako doma :) to jiskření je úúúúúúúžasnéééééééé .. :)

Zack [09:53:08 20.04.2005]
DEmnoG: ale existujou... sam si rek, ze takovy lidi vlastne vubec neznas (sorry, ale pracovni meeting a rozhovor v casaku je vysmech slovu "znam").

Zack [09:47:24 20.04.2005]
Nadyzajn: diktat konzumu? Bud si o svem zivote rozhodujes sam nebo jsi konzument a je pro tebe jednodussi se nechat "opecovavat" trendy a tlakem trhu. Moznost vyberu mas vzdycky... Problem neni konzum, komerce, penize ... problem jsou lidi, co se tomu radeji prizpusobi, nez by si sli svoji, sice narocnejsi, ale svoji cestou...

A nenapasl jsi, jak by sis to predstavoval... a to plati na jeikoba... od toho totiz je potreba vzdycky zacit. Neco se ti nelibi? Tak jak bys to udelal ty? To je ten prvni krok od kecu ke konkretnim cinum...

Zack [09:43:26 20.04.2005]
jeikob: aby svet byl lepsi, to bychom si jiste prali vsichni... vrhli jsme se na tebe hlavne proto, ze zadnyho podnikatele nebavi podobne zobecnujici urazky. Maly podnikatel to u nas ma opravdu hodne tezky i bez zavistivych a nenavistnych utoku. Mozna jsi to nemyslel tak zle, jak napsal...

Hypermarkety jsou tri, ne jeden, protoze se tri uzivi (a velmi dobre). Opet, zaklady trzni ekonomiky...

Jinak, to co pises, vcelku chapu... svet je zly a tys mel potrebu si zakricet. Ale pak si mel mluvit o tom, ze nektere rodiny nemuzou sehnat dobrou praci (problem Prahy to neni, tady kdo chce a trochu se snazi, tak dobrou praci najde), ze stat s prachama z dani naklada velmi prapodivne atd... ne to postavit na tom, ze nejvetsi zlo jsou mladi manageri z velkych korporatnich organizaci (do toho to jsou podle tebe byvali komunisti, jak jsem se dovedel :). A tim si zacal...

DEmnoG [09:27:53 20.04.2005]
to jeikob:

"nemám nic proti slušnejm bohatejm podnikatelum ci managerum" - nechci ti brat iluze, ale takovy lidi proste neexistuji, jsou to bezohledni zraloci, jinak to nejde:). Ja se (pracovne) s takovymi lidmy setkavam, par jejich interview jsem cetl v ekonomickych peridodikach a to co rikaji, se velmi lisi od toho, co delaji:)

"tuhle na sidlišti šla parta detí a tri kluci .a dva se obouvali a uraželi tretího.že je socka a že debilní kalhoty" - to je v naprostem poradku a myslim, ze to mezi malymi detmi - nactiletymi ani jinak nikdy nebylo. Vzdycky bude nejaky looser, obet ostatnich chces-li. Soucitit snim je hovadina, bud ostatnim dokaze, ze za neco stoji, nebo je to vazne chudak, do kteryho bude nekdo kopat cely zivot.



Nadyzajn [08:25:25 20.04.2005]
ZPATKY NA STROMY !!!

mára [08:19:33 20.04.2005]
jeikob: asi tak jak rekl phobia. Neni problem cokoli zkrtitizovat. Slysim kritiku na autobusove zastavce, v hromadne doprave a kdyz jdu po ulicich od kdekoho. Je hezky, ze umis najit misto, kde je problem, ale proc to rikas nam? Zkus navrhnout reseni. Nikdo nerika, ze system je dokonalej...

Nadyzajn [08:14:16 20.04.2005]
Jinac to je fakt siroky tema...

phobia [08:08:41 20.04.2005]
jeikob: ad. - "jak mužeš kurva vedet .jestli se angažuju nebo ne".. bez urážky, lidi, kteří se angažují většinou takhle nevykřikují .. lidi, kteří se aktivně angažují používají vesměs anglické přejaté výrazy .. lidi, kteří se angažují mluví konkrétně o problémech a možnostech jejich řešení .. lidi, kteří se angažují nevkládají do svého boje emoce .. atd., atd., atd. .. :) to, že se děti dohadují a uráží není, problém systému, ale výchovy .. to, že jsou někde tři hypermarkety namísto jednoho, není opět problém systému, ale poptávky .. reklama proto, aby byla úspěšná musí být vtíravá - od toho to je reklama .. agresivní, nevkusná, pohoršující reklama zneužívající kupříkladu nahotu, děti, atd. u nás není povolena .. má jasné, velmi přísné kriteria, při jejich porušení také velmi přísné postihy .. nikdo tady neobhajuje systém a novodobé nečisté zbohatlíky .. jen se ti snažíme vysvětlit, že o tom všichni víme, vadí nám to také, ale nevykřikujeme zbytečně do prázdna .. namísto toho se snažíme prosadit a žít tak, jak nám dovoluje aktuální životní situace, povaha, schopnosti, vzdělání, nadání a svědomí .. tot vsjo .. a vážně neseeeeeeeeeer .. :)) přeji hezký den ..



Novější 32/132 Starší

1997 - 2005 © comX.cz