Hlavní stránka
Publicistika
comicsDB
Galerie
Auditorium

 Co chcete po vydavatelích?
PŘIHLÁŠENÝ: -----
Diskuse se očividně ujaly, takže není důvod proč v nich nepokračovat. Minule jsme si rozebrali, co chcete po nás, jak by měl vypadat COMX. No a dnes se vás ptám: „Co chcete po vydavatelích?“

Zajímají mě názory na ediční plány, na to kam směřují čeští comicsoví vydavatelé a kam by podle vás měli směřovat. Jestli chcete víc booků nebo víc sešitových sérií, jestli vás zajímá i domácí produkce či jestli prahnete po manze.

Třeba nás někdo vyslyší :)
Zack (06.03.2003)
johni [21:16:24 17.03.2003]
takže: já sem pro booky, sešity u nás málokdy vydrží. To co vydává BBart mi vyhovuje, k evropskejm comixům mam blíž než k americkejm, i když i ty sou sem tam docela dost dobrý. mangu moc neznám, ale rád bych poznal, takže by něco na ukázku někdo moh' vydat.

Zack [21:45:29 16.03.2003]
aliass: sesity sou financni pruser... to je proste holy fakt, potvrdi ti jakykoliv vydavatel... Spider-Man sice vychazel, ale prodelaval... Crew je magazin, to je zas uplne neco jinyho... navic taky nikdy nijak moc nevydelaval, co ja vim...

aliasss [17:32:49 16.03.2003]
to M@P: to SS sis mohl odpustit, jenom jsem odpovídal Kennymu. Jinak se neboj, o cikánech už držím hubu, abych nemusel bejt sprostej. A ohledně sešitů: S tím vydáváním podle mě nemáš pravdu. Kdyby to byl takovej finanční průser, nemohlo by zde vyjít od crwe a od calibre 17 sešitů spider-mana.

VanTom [10:51:35 13.03.2003]
Zack: No jo, ale obojí je od P, takže je to jasné, ne? :) Depku z toho sice mít nebudu, ale je to zbytečná chyba.

karel [07:35:23 12.03.2003]
Zack x VanTom: Chtěl jsem to taky poznamenat ale pak jsem si řikal že to někdo udělá za mě - bylo zajímavější si počkat kdo. Děkuji

Zack [17:54:27 11.03.2003]
VanTom: v Crwi21 zadny Preacher nevysel... asi myslis Punishera... :) Ale nic si z toho nedelej, jsi uz nekolikaty clovek v rade, od kteryho to slysim...

ogre [14:58:10 11.03.2003]
Presne tak Zajo, najma Darkness a Tomb raider su dost v dezolatnom stave. Radsej si priplatim na kvalitnejsiu vazbu ako setrit a cakat kym sa ti to rozpadne

zajo [14:30:14 11.03.2003]
čo by som ohodnotil veľmi pozitívne je to,že as booky od BB Artu nerozpadajú. Takže požiadavka na vydavateľov - kvalitnú väzbu prosím.

VanTom [12:14:57 11.03.2003]
Jinak BB Art sice nezačal svou francouzskou edici žádnými perlami, ale teď už se tam dají nalézt vynikající věci - Golden City, Vlad, Thorgal, XIII, Meteor, Gipsy, Strygy snesou jakékoli požadavky, které člověk může mít na komerční a mainstreamovou tvorbu. A protože BB Art je profesionální vydavatelství, všechny věci jsou také profesionálně provedené (což neznamená, že by to nešlo udělat ještě lépe, ale otázka zní, proč vlastně :) A nikdo tady nezmínil jejich booky pro "náročné" jako geniální Ligu výjimečných či připravované Top Ten, proti kterým lze těžko mít jakékoli výhrady.

VanTom [12:03:11 11.03.2003]
Hlavně opravdu důležitá je kvalita tisku a redakční práce. Po přečtení recenzí na Jeremiah jsem o to naprosto ztratil zájem a včera jsem si v Krakatitu prohlížel book Sláine: Rohatý bůh, který mě svými rozplizlými a nevýraznými barvami (pouze o chlup lepšími než Preacher v Crwi 21) a nic moc papírem dost znechutil. Hlavně kvůli tomu (a také dost přemrštěné ceně) si ho asi nekoupím, i když jsem se na něj dost těšil. Škoda.

Zombík [19:00:42 10.03.2003]
Manga-jistě.Preferuju booky před sešitama...A tvrdou knižní vazbu.

Zack [18:25:11 10.03.2003]
MilanH: jediny informace o knizce od Milana Krumla, co chysta Comics Centrum sem tu urcite psal. Jinak pro zacatek by to chtelo vydat v booku Understanding Comics, to je rozhodne nejlepsi zacatek... vetsina dalsich knizek je bud totalne sucha prehlidka jmen a nazvu nebo zas neda clovekovi, ktery uz neni aspon castecny odbornik. Dobry knizky treba napsal Stan Lee o svych postavach, ale to zas oceni jen lidi, co si libuji v superhrdinske leeovsko kirbyovske klasice... to mas tezky... uvidime, co ten Kruml

MilanH [16:48:25 10.03.2003]
Vratme sa prosim k vydavatelstvam. Rad by som uvital aj nejaku teoriu o komiksoch. Pokial viem, tak jedina zo zahranicia bola v 60.-tych rokoch od Rene Claira s vystiznim nazvom Comics. Takze - aj TEORIU, HISTORIU a pod. Viem, ze sa nieco pripravuje, ale nie su o tom informacie (to je apel na Zacka).

M@P [07:44:39 10.03.2003]
SESITY: Tady sesity ani vychazet moc nemuzou, protoze jsou vytvoreny na principech u nas zatim neuplatnitelnych. Tj. pravidelnost a nizka cena, kterou nezpusobuje maly rozsah, ale hlavne reklama. Problem je taky s distribuci, ktera jde zatim hlavne pres knihkupectvi.

M@P [07:40:32 10.03.2003]
Alias-SS: S temahle nazorama si bez zamorovat nejaky auditko Adovych pohrobku a nekaz tady vzduch.

karel [07:25:03 10.03.2003]
jo vcelku chápu že sešity jsou u nás nevydatelné a to (buhužel) asi i manga. jsem rád za každý zajímavý počin a opravdu bude zatim stačit PRAVIDELNÝ přísun Crwe2 - zde je i vydavatel zárukou kvality. jinak kousky z okruhu 2000AD většinou ocením

azteck [13:32:58 09.03.2003]
Jak už jsem snad někdy psal,upřednostňuju evropskou produkci a z toho důvodu mi plně vyhovuje ediční plán BBartu.Samozřejmě bych si uměl představit i lepší výběr titulů,ale už se blýská na lepší časy (XIII,Thogral).Americkou produkci také nezavrhuji,ale nemám zrovna v oblibě tradiční postavy US comicsu (Spiderman,Batman aj.) i když v naších podmínkách mi nezbývá,než je taky kupovat.Možná,že má nechuť pramení i z neznalosti US tvorby a proto jí nemůžu dost objektivně posoudit a vybrat co by se mi osobně líbilo. Co se týče sešitových vydání,nebyl bych proti.V naších podmínkách to,ale bude nejspíš nereálné.Jedině pod silným vydavatelem,který by produkci zpočátku musel dotovat.Pro začátek,ale úplně stačí,když bude pravidelně!!!!! vycházet nová Crew2. P.S. manga samozřejmě ano.....a rychleeeee

Rankir [00:26:22 09.03.2003]
aliasss: Pokud jde o cikany, pausalizujes, az to neni hezky. Vykasli se na to.

Pokud jde o booky vs. sesity - jak rekl Scarface, kdyz jsi fanousek jedne serie, kupujes sesity, to je jasny. Ovsem to plati o US, v nasich pomerech se bavime spis o vydavani prave tech zasadnich a pokud mozno kvalitnich veci. V tomhle ohledu vedou jednoznacne booky.

aliasss [18:41:02 08.03.2003]
Abych se vrátil ke comicsům :-). Sešit vs. Book- souhlas s Karlem já jsem taky konzumní charakter. A sešity, i když vyjdou v součtu dráž než book mě nutí si je kupovat. Na book neušetřím, protože dřív ty peníze utratím. U sešitu tu je v pohodě.

aliasss [18:35:20 08.03.2003]
to Kenny: Jak sem říkal, nenávidím je jen z principu. Furt se flákaj, maj 15 dětí a žijou z přídavků, který na ně dostávaj. Za ty prachy se jdou pak vožrat do hospody a na děti serou. Kdyby aspoň pracovali, ale oni takhle vlastně žijou na úkor státu. Takhle žije většina cigánů, ne VŠICHNI. Takže pokud seš cigán a chceš mi rozbít hubu, tak si moc nedovoluj a uvědom si, že seš vlastně přistěhovalec kterej se sem nasral, aby ožebračil stát. Takže můžeš bejt rád, že tady žiješ. Já doufám že cajgán nejseš.

Scarface [17:04:18 08.03.2003]
Sešity ještě jednou: Mám pocit, že jsme zapomněli na to nejdůležitější - ne všechno vychází v boocích. Samozřejmě, zásadní věci ano - ale co když se vám zalíbí něco, co není vydavateli považováno za zásadní? Kupříkladu můj oblíbený Peter David vychází v knihách jen zřídka. Tudíž pokud se vám zalíbí nějaká postava (a teď nemyslím jen starého Hulka či Captaina Marvela, ale třeba Batman, X-Meni, Punisher, Spider-man), tak booky nabízí jen tak ochutnávku, většinou jednu nejúspěšnější miniséri. Pokud chcete mít kompletní představu, tak musíte kupovat sešity... nebo se držet ucelených sérií od věhlasných jmen (Transmetropolitan, Slaine, Preacher...), které většinou vycházejí komplet. Většinou... tuším, že Hitman dodnes ještě komplet nevyšel.

MilanH [16:27:22 08.03.2003]
booky vs. zosity: Ja osobne mam rad zosity, ale ak sa nekupi hned tak uz nie je, ale zato book v knihkupectve trosku pocka. Zosity mam rad kvoli akzualnosti na trhu /info, fanpost atd./. Okrem toho niektore booky su drahe a mesacne skor najdem peniaze na zosit ako na book. Toto by mohlo zniet, ze booky odsudzujem. Vobec nie, dokonca v poslednom case kupim radsej book pretoze v kniznici to vyzera lepsie ako zosit, ale davam skor prednost hardcoveru. C sa tyka vydavatelov, tak by mohli urobit aj mensie exkurzie napr. do Talianska, Slovinska atd. a mangy su tiez fajn. Uvital by som aj starsie komiksy z 50. - 60. rokov/napr. na Slovensku vysli 2 cisla Rib Corbyho - naivne scenare, ale ta uzasna kresba.../. A teraz cakam hlavne na XIII. od BB Art. Inak napadla na jedna zaujimava vec - Co takto vydavat komiksy na CD Romu. Osobne davam prednost papieru, ale myslim si /neviem to naisto/, ze takto by sa dalo vydat viac komiksov.

Zack [15:59:06 08.03.2003]
Karel: sbirani comicsu.... co ti brani sbirat booky?

mart [10:04:05 08.03.2003]
to Aliasss: taky nemam rad rasisty:-( Me se proste MANGA nelibi, to ti musi stacit. to booky a sesity: u nas vydavat sesity je absolutni hloupost, ty nebudou nikdy rentabilni a navic zivotnost jakekoliv serie u nas neni delsi nez 1/2 roku. Rozhodne jsem pro booky. A cim tlustsi a kvalitnejsi, tim lepsi. Na cene nezalezi, kdyz budou po edicni strance v poradku.

Scarface [18:53:26 07.03.2003]
Book contra sešit: Tady to vázne hlavně na problému distribuce. Zatímco knihy se dají prodávat celkem v klidu přes knihkupectví - sešity musejí jít přes novinovky. Což znamená mnohem větší náklad a pokud se nestane zázrak, tak i větší množství vrácených titulů. Pokud nemáte nějaký úžasný titul ideálně s nahou Buzkovou, Livii Klausovou či jinou političkou na obálce, tak se vám vrátí v nejlepším případě polovina - v horším případě i třeba osmdesát procent (kupříkladu od jednoho nejmenovaného a necomicsového časopisu si novinovky objednali třicet tisíc kusu - a prodaly šest). A knihkupci zase časopisy nechtějí, protože se špatně vystavují (nemají hřbet, takže se nedají zastrčit do regálu), nejsou finančně zajímavé - a především, většina čtenářů si je už koupila u stánku. Ačkoliv mám sešity rád (ze stejných důvodů o kterých se zmiňoval KAREL), tak jejich vydávání je kupodivu mnohem nákladnější a riskantnější, než vydávání knih.

McMagic [17:12:52 07.03.2003]
sešity VS booky: no dle mě jsou sešitové série fajn, ale né u nás:) U nás je to momentálně nemožné a je lepší dle mě vydat jeden book složen z několika sešitů (např. TOMB RAIDER od Calibre "ať odpočívá v pokoji"). Jelikož sešitové série jsou hlavně o komerci a o tom že lidi se těšej na další sešit atd... Prostě něco jako sběralateldké kartičky Magic The Gathering (blbé přirovnání:)) Ale prostě koupím sešit přečtu ho a za tejden koupím další atd.. atd... Až je domá plná polička. Pak se vydá book který dělá kolekci prvních 10 sešitů atd... Což u nás samozdřejmě nejde a proro jsem momentálně spíše proty booky. Sešity potřebují masový odběr, který tato země momentálně postráda. A proto si i nadále budu kupovat sešity v originálu a těším se na nové kvalitní počeštěné booky a dej ať všichni comicsový svatí aby se už konečně objevil i kvalitní book české tvorby!!!:))

M@P [16:28:33 07.03.2003]
KAREL: Ty chces konzum! Kvalitni komiks prece neni neco co ctu cestou z obeda. Ja teda spis komiksy vychutnavam.

karel [15:59:47 07.03.2003]
Jinak Hellboye bych koupil i jako buk.

karel [15:57:48 07.03.2003]
Ad sešity X buky: Kupim si sešit a přečtu ho cestou z oběda. Jen tak ve chvatu. V práci se na mě dívají jako na uchyla, komiksy už tu nečtu. Večer přijdu domů a u večeře nebo ještě lépe u snídaně si dam druhý kolo. Do týdne přečtu komiks potřetí abych vychutnal jen samotnou kresbu. Počtvrté si sešti prolistuju když vyjde nové číslo (nebo těsně před tím) abych si občerstvil co se děje a drobné detaily. Mám mezi tím spoustu času na Těšení. Buky mi nedopřávaj tolik příležitostí. Těší mě ucelenost ale ztratil jsem to drobné těšení ze sbírání. Ta úžasná měsíční pravidelnost :O)))))))))))))))))))). Z osobní zkušenosti se mi nabízí absolutně přesné srovnání s hudbou. Seženu si desku. Tejden jí hraju a shánim další desky. Seženu zbytek tvorby a ani si to nepřeposlechnu. To je konec přátelé.

Kenny [15:04:58 07.03.2003]
karel: Taky nechapu, v cem muzou byt sesity lepsi...rozhodne radsi prectu 200 na sebe navazujicich stranek nez 10 sesitu po 20 strankach prokladanych co 4 stranky reklamama:)

Rankir [12:49:27 07.03.2003]
Pripada mi v poradku, ze se jednotlivi vydavatele jaksi profiluji... Kdyby chtel BB Art vydat treba Lucky Luka, jasal bych jak malej Jarda...:)))

A kdyby Comics Centrum nakonec prece jen vydalo Witchblade, bylo by to taky skvely...:)))

Zack [09:03:52 07.03.2003]
Kategoricky musim trvat na tom, ze u nas vydavat sesity je megahovadina :)

Karel: co je na sesitech lepsiho? Sou drazsi, pro vydatele riskantnejsi, blbe se to skladuje...

karel [06:55:22 07.03.2003]
ka.te.go.ri.cky musím trvat na prohlášení že sešity sou lepčí než buky

Kenny [21:29:59 06.03.2003]
Aliasss: A co mate proti nasim romskym spoluobcanum, vazeny milostpane? Treba jsem jednim z nich a prave jsem dostal neskutecnou chut vam rozbit hubu...

Kenny [21:27:27 06.03.2003]
...A mi nahodou nudle s makem docela chutnaji...:)

McMagic [20:19:30 06.03.2003]
jasně mart: proč vlastně nemáš rád nudle s mákem teda mangu:))) ??? Musíš mýt nějaký důvod či co??? Jako já třeba nemám moc v oblibě fr. comics, ale vím proč:) Tak proč tobě nevoní manga??? Nemusíš ji milovat ani obdivovat, ale snad víš proč ti nejede?:)

aliasss [19:19:55 06.03.2003]
to Mart: Teď to ale vypadá, že mangu vůbec neznáš a nenávidíš jí jen z principu (tak, jako já třeba nenávidím cigány)...

McMagic [17:49:42 06.03.2003]
Doufejme, že Comics centrum dá laťku ještě výše a stabilněji než Calibre:)

mart [17:37:08 06.03.2003]
Plne souhlasim s McMagicem a Kennym. Sorry za tu MANGU :-) ale ja k ni mam obecny odpor, ktery neni nicim zpusobeny. Asi tak jako nemam rad nudle s makem, tak nemam rad MANGU :-)

Zack [16:53:42 06.03.2003]
Calibre je dead a Comics Centrum nejaky booky chysta...

SimoNtpf [16:10:52 06.03.2003]
Ja bych taky uvital nejakou starsi klasiku ... treba Marvelacky Journey Into Mystery, nebo Tales To Astonish ... ty me berou porad a to uz jsem nektery cisla cetl snad 20x. Jen nevim, jak je to s odkupem prav (resp. s odvadenim poplatku). Plati zde ze starsi veci = levnejsi, nebo je to prave naopak?

McMagic [15:50:48 06.03.2003]
4 all: je zajímavé sledovat, kam se tato diskuze dostala:) Z prvního příspěvku od marta, že nechce mangu to přešlo v diskuzi o tom, že manga není špatná a teď to je spíše o tom, jak u nás tu mangu vydat:))) Ale myslím, že náplň této diskuze je někde jinde:))) Takže abychom se vrátili k právemu smyls této diskuze:))) Dle mě by to chtělo potlačit francouzkou tvorbu od BBartu a zkusit něco ve stylu Calibre (dobrý booky z US tvorby). Ale jeto jen subjektivní názor, jelikož já opravdu fr. comics nemusím:))) Od BB artu jsem si koupil jen velkou knihu komiksů 1 (znostalgie na kruana:)) A teď ten jejich poslední book Meteor (Sillage): Než bude pozdě, který se mě osobně z celé produkce BBart líbí nejvíce. Za to od Calibre mám skoro vše:))) Takže já od BB artu nenakupuji, jelikož mě jejich vlna moc neber, ale za to může brát jiné lidi a asi tomu i tak je jinak by nevydávaly další a další, což je jen a jen dobře!!!! Snad se časem dočkám zase návratu Calibre (řeba i od jiného vydavatele???).

Kenny [15:38:37 06.03.2003]
Treba takovy Daredevil: Man without Fear od Millera, Ultimate Spider-Man, Ultimate X-Meni jsou taky vyborni, Cage taky fajn, Fury typicky Ennis ktery by se na trhu myslim rozhodne chytil, Punisher od toho irskeho uchyla taky...dal jsem zminoval Hulka, Origin je v booku taky super poctenicko...a tak bych mohl pokracovat furt:)

arbe [15:34:18 06.03.2003]
to je pravda, at u MAXU, nebo Marvel Knights sou fakt celkem pecky.....ted zrovna louskam Inhumans a celkem dost me to bere.....

Kenny [15:31:53 06.03.2003]
A taky by nebylo spatny neco z novych veci od Marvelu...maji ted vyborne veci, ktere jsou mainstreamove ale rozhodne neurazi, protoze je delaji vazne spickovi kresliri a scenaristi...

Kenny [15:29:48 06.03.2003]
Je bych rekl ze vydavani mangy u nas je hudbou hodne vzdalene budoucnosti, nejdriv se musi nachytat dost lidi na normalni stredni proud...je spusta veci, co by stalo za to u nas vydat. Treba nedavno zminovany Y: The Last Man z Vertiga, to je super vec...

arbe [15:28:37 06.03.2003]
no nemuzu jinak nez souhlasit s mcmagicem, Blade of the Immortal sice neni zrovna manga z nejklasictejsich ale o to LEPSI!!!!! To by me veeelmi potesilo. Jinak bych bez diskuzi protlacil 100 Bullets nebo treba konecne neco od Sienkiewicze - Elektra Asassin, to je jeden z nejoriginálnejsích booku co sem kdy mel moznost cist...

M@P [15:27:34 06.03.2003]
ZAJO: Jen at BB Art vydava francouzsky alba, ale ty dobry!

McMagic [15:14:42 06.03.2003]
4 Zack: no já chtěl jen mangu trošku pozvednout:))) Protože opravdu není špatná:)) A Blade of the Immortal je opravdu velmi good věcička:)

zajo [14:54:30 06.03.2003]
Už keď som sa rozpísal povedal by som že BB art by mohol vydávať menej tých Francúzkych albumov . Niežeby by boli vyložene zlé, ale neprekonávajú priemer. A pritom sú na Slovensku v každom kníhkupectve( a všade stoja - čo pozorujem pohol sa snáď len Gypsy), a tak nejak skresľujú dojem s komiksov.

Merlkir [14:49:35 06.03.2003]
Hmm...manze bych se rozhodně nebránil. Ale je spousta dobrých booků třeba od Gaimana, které se dají vydat....(myslím Black Orchid, další Sandmani...) A HELLBOYE!! žádné Povídky z temnot, ale hezky jako Sémě zkázy. Takových bych si koupil hodně..

Zack [14:48:34 06.03.2003]
mart: kdo rika ze BB/Art nebude vydavat Preachera ci Transmetropolitana? USA tu bylo dost, tak to zkusili i s Evropou...

McMagic: s tim strkanim do jednoho kose bych byl opatrnejsi... sice mam mangu docela dost rad, myslim, ze ji mam i trochu nactenou, ale zas tak odvareny z ni nejsem... rozhodne v mym top tenu by nejak moc velkou roli nehrala. Je to precejen masokombinat, kvalitnich veci zas tolik neni... ja mam treba hodne v ucte Blade of the Immortal a to je typicka ukazka netypicky mangy :)

zajo [14:47:49 06.03.2003]
U mangy asi malo byť malé písmeno. No čo, som rád že viem čítať, nie to ešte písať.

zajo [14:46:12 06.03.2003]
Určite radšej kvalitu ako kvantitu. Príde mi že v Poľsku toho vychádza hodne ale nie práve všetko kvalitne ( alebo s nejakým citom ) - môj názor kľudne mi ho vyhovorte. Som za booky a kľudne i tú Mangu.

McMagic [14:19:20 06.03.2003]
4 mart: jasně proč né manga??? Vždyť některé manga booky jsou naprosto dokonalé!!! Možná je to tím, že u nás si většina lidí myslí, že manga jsou Pokemoni atomu podobné věci. Sice je to pravda, ale manga a anime má celkem dooooost hodně kvalitních věcí, které strčí celou francouzkou produkci či US tvorbu do jednoho koše. Já bych byl jak pro booky, tak i pro sešitové série, ale zatím si u nás na sebe s těží vydělají booky natož sešitové verze. Je mi celkem jedno co se bude vydávat (zas až tak moc ne:))), ale hlavní je aby to bylo v dobré kvalitě a bylo toho dostatek, ale na to je tady stále ještě moc málo lidí co by to fakt kupovali:(((

Turlogh [13:55:38 06.03.2003]
mart: Bez jakekoliv ofenzivy se te zeptam: Co mas proti manze? Kolik si jich cetl, ze te tak znechutily? Ktera manga te dotlacila az k pouziti velkych pismen a trech vykricniku?

willis [10:42:51 06.03.2003]
No teď jsem převedl ukázku takového dobrého překlepu. Místo "vydavetelím" má být samozřejmě "vydavatelích".

willis [10:38:57 06.03.2003]
Osobně mi také vyhovují spíš booky, navíc sešitové série se tady zatím nějak nechytají (kromě vysloveně dětských komiksů). Nevidím důvod proč nezkusit nějakou mangu. Chce to dobře vybírat, vždyť prodělat se dá i na kvalitních věcech:)). Na co by si měli vydavatelé dát pozor je kvalita. Ať už tisku, letteringu, tak i překladu. Věnovat se tomu a dát pozor. Nic mi nedokáže naštvat víc, než překlep v komiksu za 1000 Kč. Já jsem ochotný zaplatit nemalý peníze a chci za ně odpovídající kvalitu. Měli by si uvědomit, že ty komiksy, které vydávají, tady hned tak (možná už nikdy) nevyjdou. Jinak samozřejmě po vydavetelím chci aby víc vydávali - tlačte to sem, mi už si to nějak přeberem!:))

mart [10:07:21 06.03.2003]
Tak uz jsem to nakous jednou. Proc BBart nesmeruje svou snahu vydavat comicsy jinym smerem? Kdyby vydali misto Colbyho radsi Transmetropolitan nebo Preachera. Jinak obecne jsem rozhodne radsi pro kvalitni a treba i drahe booky. JEN NE ZADNOU MANGU!!!

1997 - 2005 © comX.cz