Hlavní stránka
Publicistika
comicsDB
Galerie
Auditorium

 Powers
PŘIHLÁŠENÝ: -----
Brian Michael Bendis je momentálně ve Státech scénáristickou hvězdou číslo jedna. Začínal skromně, sám si všechno kreslil (žádný zázrak, ale kreslit umí) a vydobyl si jméno na opravdu klasických noirovkách, jak je snad ani Miller neumí. Z vlastní tvorby si pomohl, když dostal na starosti spawnovskou podsérii Sam & Twitch o zvláštní dvojici detektivů, která naštěstí se Spawnem měla společného jen to, že z něj Bendis udělal v několika záběrech pitomce. Každopádně bylo vymalováno, o Bendisovi se vědělo a nová hvězda začala stoupat obrovskou rychlostí (vzhůru, jak jinak :). Bendis opustil McFarlaneho továrnu (dost se o tom mluvilo a nechtěl se sám o tom moc rozšiřovat, spekulovalo se o nějakých neshodách) a nastěhoval se do Marvelu (pomáhal postavit na nohy nejednu sérii v Marvel Knights), ale u Image jako takového naštěstí zůstal. Proč naštěstí? Protože Powers.

Brian Michael Bendis je momentálně ve Státech scénáristickou hvězdou číslo jedna. Víte proč? Protože není nikdo, kdo by dokázal mít tak promakané dialogy jako on. Už jsem toho četl opravdu hodně, ale zatím jsem nenarazil na scénáristu, který by vládl kecama tak mistrně, jako Bendis. Ani Kevin Smith, jakkoliv si ho zrovna za dialogy obrovsky vážím, je proti němu druhořadý pisálek. Má to humor, má to šťávu, má to neskutečnou dávku reálnosti, a pokud se smíříte s faktem, že se u Bendisových comicsů hodně načtete a většina děje souvisí s nějakým dialogem, tak prostě čtete jeho věci jedním dechem.

Základ série Powers je jednoduchý. Hlavní protagonisté jsou bývalý superman Christian Walker a bývalá členka zásahové jednotky Deena Pilgrim, kteří se sejdou v oddělení vražd ve městě, nad kterým poletují superhrdinové a nošení kostýmů je ilegální, pokud nemáte superschopnosti. Powers jsou čistokrevnou detektivkou s množstvím velice vtipných dialogů, scének a gagů. Bendis je ve svém živlu, protože Powers stojí a padají na dialozích, které zaplňují stránky takřka z poloviny. Ale nečekejte millerovský hlas podvědomí po straně obrázku. Bendis má filmový střih v malíčku a neaplikuje ho jen na panely (tolik panelu na strance, co má on, najdete snad už jen ve storyboardu), ale také na text, takže jeden rozhovor v jednom panelu se skládá hned z několika bublin, které na sebe logicky navazují. Aby to bylo ještě akčnější, čas od času se na stránce zároveň odvíjejí dvě naprosto nezávislé linie (třeba rozhovor detektivů s kapitánem a reportáž místní televize). Až při Powers jsem si uvědomil, jaký je Bendis borec a to ho mám velice vysoko na osobním žebříčku.

Ale aby celou slávu neshrábnul jen scénárista. On sice kreslíř Michael Avon Oeming nepatří mezi takové hvězdy jako Bendis, ale to všechno přijde, protože jeho styl je natolik výrazný, že dřív nebo později se prosadí. Jednoduché linky, ostré záhyby, celkově byste jeho styl zasadili spíše ke klasické americké animátorské škole. Tomuto dojmu navíc napomáhá fakt, že Bendis veškeré své comicsy fázuje do hodně malých detailních střihů, které se třeba takřka nemění, až na zdánlivé maličkosti, jako třeba povytažené obočí. Detaily, které ale udělají víc práce než dvoustránková malba. Každopádně si z fleku dokážete Powers představit jako animovaný seriál (on se taky jeden letos začal připravovat), což mně přišlo velmi osvěžující v záplavě anonymních image-like nádeníků, někomu to možná může vadit. Z obrázků si udělejta představu sami. Ještě dodám, že nejen z obrázků, ale i některých rozhovorů s Oemingem je jasné, že to je slušný řízek a po stránce humoru si s Bendisem výborně rozumí a i to Powers hodně přidalo na kvalitě.

Na závěr jak jinak, doporučení. KOUPIT! Tady není nad čím váhat…

Scénář: Brian Michael Bendis
Kresba: Michael Avon Oeming
Vydává od roku 2000 Image Comics
Zack (04.08.2003)
lobolover [22:08:14 18.01.2004]
mám sešit 10 Sama & Twitche na kterym bendis dělá a dialogů je tam fakt hodně.

1997 - 2005 © comX.cz