Hlavní stránka
Publicistika
comicsDB
Galerie
Auditorium

 Vydavatelství Crossgen Comics
PŘIHLÁŠENÝ: -----
Pokud jste na něčem závislý, tak to poznáte/přiznáte teprve až v době kdy se Vám předmětu Vaši závislosti přestane dostávat v dostatečném množství. Pokud žijete v Anglii a máte od ranného dětství vypěstovanou těžkou závislost na komiksech, tak to s Vámi, ale ještě není tak špatné. S trocha penězi od chápajících rodičů a později s pochopením tolerantních partnerek/manželek se to dá zvládnout. Jednoduše si na konci každého měsíce zaskočíte do svého komik-obchodu, vyzvednete si svoji pravidelnou měsíční dávku a spěcháte s ní domů. Po cestě Vám ještě zbývá nakoupit hromadu hamburgerů, hluboko zmražených pizz, pár kartónu piva (to až v době tolerantních partnerek) a pak už vůbec, ale vůbec nic nebrání tomu, aby jste se zavřeli ve svém 2x2 velkém pokoji a celý víkend "leželi" v komiksech. Přečteno. Hurá! Vaše závislost byla ukojena a Vy můžete nejméně měsíc vést normální nerušený "bez-komiksový" život. Jenomže život je svině a osud potvora vrtkavá. A tak se jednoho krásného rána stane, že se neprobudíte vůní čaje "English breakfast", ale zápachem čaje "Pigi". Potvora vrtkavá Vás právě zavála do Česka. Navíc to vypadá, že tu nějakou dobu zůstanete, protože jste tu tolerantní manželku s pochopením nalezl právě zde. Jedna starost z krku. Po několika příjemně strávených dnech si, ale všimnete něčeho podivného, něčeho co Vás silně rozruší. "Bože můj" řeknete si " Oni tady snad nemají žádné komik-obchody!". Poté co se po mnohadenním marném putování a hledání přesvědčíte, že Vaše předtucha nebyla pouze předtuchou, ale realitou, zbývá Vám jediné: Zavolat svému psychiatrovi. Psychiatr aka vedoucí komik-obchodu u Vás doma v Anglii je naštěstí v ordinaci. Zvedne sluchátko, vyslechne Vás, utěší Vás a nakonec Vám i pomůže: bude Vám na konci každého měsíce posílat Vaši "dávku" poštou. "Skvělý" zařvete do sluchátka, zavěsíte a začnete se těšit na pošťáka. Jenže ono "Ooha". Na začátku příštího měsíce rozbalíte balíček a ono je toho sotva polovina co jste si objednal. "Kde je další číslo Hellblazera?", "Kde jsou "Battle chasers?" ptáte se nevěřícně a ihned voláte svému psychiatrovi. "Co se tak divíš? odvětí Vám Váš zachránce a pokračuje "Takhle to v tomhle businessu prostě chodí. Téměř nikdo nedodává na čas. Všechno jenom planý sliby....,že sis toho nikdy nevšiml? No, když to vyšlo o nějaký ten den později, tak ti to vyzvedla ségra. No a když se to zpozdilo o týden či měsíc tak jsi prostě "přesedlal" na nějakou jinou sérii". Chvíli s despektem posloucháte jeho nářky, ale pak Vám najednou dojde, všechno co Váš psychiatr říká je čisto čistá pravda. Také si uvědomíte, že Vy na tom zdaleka nejste nejhůř. Jste totiž "pouhý" milovník a sběratel komiksů. Zatímco on je nejenom milovníkem a sběratelem, ale i obchodníkem s komiksy. On je člověk, který si na komiksech postavil existenci a živí s ní sebe, svoji rodinu a těch pár zaměstnanců/fanoušků, kteří mu ještě zbyli. Tohle všechno Vám bleskne hlavou, ale pak si uvědomíte, že Váš psychiatr ještě neskončil svoji dlouhou řeč (i Psychiatr občas potřebuje psychiatra - viz. film Happiness) a tak dál posloucháte: "...tak tohle mělo vyjít před měsícem. Já na to jak idiot dělám reklamu. A co myslíš? Hovno. Do dnes to nevyšlo. Prý možná příští měsíc. Lidi jako já a ty jim vyděláváme peníze a oni na nás s přehledem serou. Třeba před týdnem...". Máte sice silné nutkání si to všechno poslechnout až do konce, ale obvyklá reakce Vaší tolerantní manželky, potom co spatří telefonní účet, Vám v tom brání. Skočíte tedy psychiatrovi do řeči a řeknete: "Počkej...to jako fakt není vůbec nikdo kdo vydává vždy na čas? Někdo, kdo si nás váží?". Sluchátko na druhém konci se na chvíli odmlčí a poté se z něj nesměle ozve: "Vlastně jo. Jsou noví a říkají si CROSSGENERATION COMICS. Ty vydávají vždycky na čas. Vychází jim už poměrně hodně titulů a ještě se ani jednou nezpozdili". "CROSSGEN?" podivíte se. Ten název slyšíte poprvé v životě a jen nerad zkoušíte něco nového. Chcete se zeptat na detaily, jenže právě v té chvíli zašramotí v zámku klíče Vaší tolerantní manželky. Máte neblahé tušení, že dneska pochopení mít nebude a tak ještě stačíte do sluchátka zašeptat: "Pošli mi nějaký vzorky a nějaký info o tom vydavateli na e-mail. Dík a čau." KLAP. "Ahoj miláčku".

OD: komik@obchod.co.uk
KOMU: komik@sberatel.cz
PŘEDMĚT: Co je Crossgen?

Ahoj paciente,
Tak tady to máš.
Crossgeneration comics byl založen podnikatelem Markem Alessim někdy okolo roku 1999. Jejich první díla, komiksy (SIGIL, MYSTIC, SCION, MERIDIAN a CHRONICLES) se objevují na pultech obchodů v létě roku 2000. Počáteční prodeje jsou velice uspokojivé a tak společnost sídlící v Tampě rychle expanduje. Do svého kreativního týmu přibírá nové lidi. Často se jedná o opravdu kapitální úlovky, příkladem mohou být George Perez (AVANGERS), Mark Waid (KINGDOM COME), Ron Marz (GREEN LANTERN) a mnozí další. Noví zaměstnanci se hned zvesela vrhají do práce. Přebírají štafetu některých už stávajících titulů nebo začínají tvořit další, nové řady. Zanedlouho se dostavuje výsledek - tři nové tituly (THE FIRST, CRUX a SOJOURN) jsou uvedeny na trh. Znovu úspěch. Expanze může pokračovat. Crossgen začíná prodávat licence svých komiksů a brzy na to přichází s dalšími tituly (RUSE, minisérie SAURIANS, PATH, NEGOTION a WAY OF THE RAT). Je asi zbytečné dodávat, že znovu úspěšně. Během pár let se Crossgen dostal tam, kam se většina komiksových nakladatelství snaží dostat celá léta, skoro na samý vrchol. Tedy...,abych zase nepřeháněl, na DC a MARVEL to samozřejmě ještě nestačí, ale o tu pomyslnou bronzovou medaili se CROSSGEN statečně přetahuje s IMAGE, DARK HORSE a DREAMWAVE. Na společnost, která existuje pouze 3 roky to opravdu není vůbec špatné.

PŘEDMĚT: Čemu nebo komu vděčí Crossgen za svůj nečekaný úspěch?

Odpověď na tuto otázku je poměrně jednoduchá. Za vším stojí, zakladatel a spolutvůrce Crossgen vesmíru, Mark Alessi. Mark je bezesporu velice zajímavou a v historii komiksu určitě ojedinělou postavou. On totiž není ani zneuznaným tvůrcem, který tak dlouho posílal náměty/kresby "velkým hochům" a byl tak dlouho odmítán až ho to přestalo bavit a založil si své vlastní malé nakladatelství. Není ani "nedoceněným" kreslířem, který tak dlouho kreslil pro jiné, vydělával jim velké peníze a oni se na oplátku k němu chovali tak macešsky, že ho donutili založit si své vlastní studio. Mark Alessi je totiž expert na počítače a několikanásobný milionář. V roce 1996 prodal svoji počítačovou společnost TRC a hned nato si dal, i se svými milióny, dva roky prázdnin a odjel neznámo kam. Jenže Mark je pravděpodobně velice pracovitý člověk. Koneckonců, ty milióny jednoduše nezdědil, ale těžce si je vydřel. Dva roky nicnedělání byly víc než dost, a tak se Mark vrací zpět a začíná se rozhlížet do čeho by se pustil. Po krátkém hledání nové výzvy jeho zrak spočinul na jeho staré lásce a koníčku - komiksech. Hledání je u konce a Mark se pouští do díla. Jako každý správný podnikatel si nejdříve důkladně zmapuje trh, a to nejenom ten komiksový (ten ostatně dobře zná. Je sběratel a fanoušek), ale veškerý zábavný a mediální trh. Všímá si trendů a témat (sci-fi, mystické, magické příběhy. Stvořené "vesmíry" Star treku, Pána prstenů atd. Nekonečná pokračování japonských manga komiksů) u děl, které se úspěšně osvědčily napříč několika generacemi (across generations = CrossGenerations) a všechny tyto vlivy pak společně Ginou M. Villou včleňuje do knihy, která dá vzniknout Crossgen "vesmíru" a ten se později stane páteří všech Crossgen titulů. Mark Alessi se samozřejmě zaměřil i na zápory, kterými jednotlivé průmysly trpěly a trpí. V tom komiksovém jich našel víc než dost. Věc, která ho vždycky jako fanouška a sběratele, dokázala nadzvednout ze židle byla právě již výše zmíněná vydavatelská nespolehlivost a jejich drzost ždímat z již tak deprimovaných zákazníků více a více peněz (samozřejmě teď mluvíme o crossoverech a alternativních obálkách). Sám jako bývalý úspěšný podnikatel nedokázal pochopit, jak někdo s takovýmto lajdáckým přístupem ke svým zákazníkům vůbec může přežít a nezkrachovat. Kdyby on a jeho zaměstnanci z TRC přistupovali ke svým zákazníkům stejně jako většina komiksových nakladatelství, tak by byli na dlažbě ještě dříve, než by začali. Proto se Mark (ještě předtím, než vyšlo úplně první číslo MYSTIC, SIGIL atd) zařekl, že:

1) Komiksy z jeho nakladatelství budou vycházet VŽDY včas.
2) Žádné alternativní obálky.
3) Žádné crossovery.

Osobně ještě dodává: - k bodu 1 - "Ani úmrtí skriptéra či amputace obou kreslířových rukou není dostatečnou omluvou k tomu, aby se titul neobjevil včas na pultech. Vždy totiž musí být někdo, kdo oba postižené zastoupí. Zákazníka navíc interní problémy nezajímají. Natožpak, aby ho zajímaly problémy s tiskárnou, distribucí atd." - a k bodům 2 a 3 - "Připadal bych si trapně, kdybych měl lidi "nutit", aby nám za stejný příběh museli platit 2x nebo 3x. Budu mnohem raději, když za ušetřené peníze zkusí nějaký náš další titul, který ještě nečetli."

Celá strategie Crossgeneneration comics se dá shrnout do jedné krátké věty "Ano, chceme Vaše peníze (chtějí je i všichni ostatní), ale myslíme si, že si je musíme zasloužit". Myslím, že nezbývá, než s těmito slovy souhlasit. Navíc Mark Alessi a lidi z Crossgenu neplácají jen tak do větru a vědí co to znamená držet dané slovo - do dnešního dne se nestalo, aby nějaký titul z jejich produkce vyšel pozdě, měl alternativní obálku nebo to byl crossover. Mají můj obdiv.

Čau,
Tvůj Psychiatr

P.S. Dej mi vědět co si myslíš o těch vzorkách
kosthei (24.01.2003)
Turlogh [17:21:52 27.01.2003]
...a moje "skoromanzelka" je tak tolerantni, ze tomuto slovu dava novy rozmer. :-)

Turlogh [17:20:58 27.01.2003]
O CrossGenu toho mnoho nevim, ackoliv jsem po nich jednou patral na internetu, ale jsou mi sympaticky stylem kresby, tematikou a ted, po precteni clanku, i vydavatelskou politikou. Skoda jenom, ze nemuzu posoudit kvalitu jejich scenaru. Treba na to casem dojde...

ogre [09:09:09 24.01.2003]
Ja mam tiez tolerantnu manzelku ...... uvidime dokedy :-)

1997 - 2005 © comX.cz